Friday, March 11, 2011

WA TAKOT JARUM MA....


Cerite ni sambongn dari pade pebedahan berani tu..
Ok..  selpas aku sedar dari koma pembedahan,.aku di beri makan kek dan air masak..yang lain dokto xkasi makan lagi..

Selesai sudah aku makan..dokto bwak usus perot aku..

yang masih dalam kemerah merahan lagi..degn tangan aku yg tgah masok air sebnyak beberape milter..aku lupe nak take picture usus tu..kalau x korng leh arr tngok..



Naseb bek la dye bwak selpas aku makan..kalau x.mungkin aku makan balek usus tu..ee bwekk!

at the same time..nusre datg untok menyuntik aku..ini lah saat2 yg aku paling hate..

Tak de la an..kalau suntik kat kaki ke betis ke..ok la gak..ni suntik kat tempat yg sensetif..kat bontot..aku nye tot2 dah la cute2 manis..malu kowt..

nusre sroh aku pusing  belakang.. tp aku buat keras kepale..dye pakse2 aku lagi..adui..dah 14 kali aku pkir..nak bg ke xnak..nak ke xnak?..itu tare2 nusre yg lawa..klau yg xlawa..aku reject teros..haha

last2 nusre tu tengking aku..aku wat don’t know je..degn pantas dye keluar dari wad aku..sedar2 doktor datg..

laa..ingat kan xnak suntik aku dah..rupe2 nye pnggl doctor..emm nak buat macm mane..kasi jela..

hari demi hari aku di suntik..sampai la tamat riwayat aku di hospital itu..

ni aku nak story.story yg x bape nak lawak..tp yang paham mungkin akan gelak..

sebelom tu..nak kasi taw sikit..hospital ni special edition..melwat xde had..dan bole tido kat hospital..bile2 je..malam pertame dorng ni dah paw selimut degn bantal..siap bole open kad lagi..3 tido atas katil seblh aku 3 ag tido kat bawah..ni lh hospital pling best! Yg aku pnh sampai..

ok..ade 1 hari mase aku masih di tahan wad..
hari tuu sepatot nye budak2 rumah aku msty ade kat wad..tetapi masih ade dekt rumh..yg sedap membuat taik mata..

abg Khalid call dorng..sape bace story PERTEMUAN 3 SAHABAT..korng mungkin kenal..

kelam kabut dorng angkat nset..yg kasim bg bob yg bob bg kasim..kasim jugk kena jawab..

diolog dalam telepon.

Abg Khalid: woii korng kat mane..mmbe ko sakit..ko bole buat xtahu je..degn nada yg keras lagi matang.

Kasim: ye2..kite orng memg nak pegi nie..tgh siap2..(ceh pade hal baru bngon)

Abg Khalid: bob mane?.

Kasim teros bg nset kat bob..

Bob: ha abg Khalid..ade ape..?

Abg Khalid: ko bole tnye plak..ko nk datng bile?..ko xsian ke mmbe ko kt sini..?nada lgi keras dri td..

Degn slumber bob jawab

Bob: kite orng pegi lambat sikit..sye nak pegi talaqi(pengajian) syeh amroni dulu..lepas tu sye gerak la..

Abg Khalid: ape?..ko nk talaqi syeh amroni..aku pon xpham dye ckp.ko nk talaqi ngn dye..hahaha..ko xpayah la..ko datg je sini..lagi bgos..

Dak2 yg dekt dalam wad tu..terbahak2 gelak…abg Khalid lgi jhat gelak..aku cume bole sengeh je..takot terbkk benang gelak kuat2..bob ni jenis tu sikit.. oppss! xleh cter lebeh2..kang malu plak dye tu..

Bob: ye arr!! Kiteorng dtg jab lgi..(“kacau line je abg khalid nie”)

Lepas asar dorng sampai hospital..bawak makann..

The end…

INFORMATION...

OPERATION DATE: 18-01-2010.

PLACE OF OPERATION: hospital ra’fah..bandar sa’wan..yaman.

COST OF OPERATION: 300.00(USD) = 910.446(MYR) = 63.901.2(YER)

MONEY OPERATION:  pinjam dari permaya..dn untok pengatahuan korng..aku masih berhutang 100 usd..kalau ade sape2 kesian.hulur2 la sikit..haha

HIKMAH OF OPERATION: aku makin rajen belajar..dan rejeki aku makin murah..alhamdulilah..

EFFECTS OF OPERATION: aku kuat makan..selepas sejam..comfem2 perot aku lapar..sape kawen ngn aku..memg sakit laa…kalau xnk sakit..bg aku kwen 2 3..haha

Ok..aku nak ucap kan seribu terime kaseh..kedape mmbe2  yg bantu aku semase pembedahan

yan,wan,mahfuz,denial,afiq,kasim,bob,sayuti xlupe jugak kedape abg khalid dan ahli2 permaya..

Yg pling bnyk tolong aku yan la..(dye pkse aku tulis ni.hihi)yg len bnyak jugak..

Dan aku mntak maap sbb aku..korng kena ponteng kelas..tp aku rase korng lagi suke mcm tu kn..haha

Tampe korng sape lah aku…

Asslamu’alaikum…..

(muazz – in)


No comments:

Post a Comment