Tuesday, February 15, 2011

PEMBEDAHAN BERANI


Add caption
Tiade unsur2 18sg dan tiade unsur2 18sx..

Tanggal  18.01.2010  di bawah langit yang masih ketinggian beratus2 kaki..di atas bumi ambiya’ yg di penuhi debu dan pasir..di dalam rumah bertingkat tiga..naseb baik sekarang dah pindah bawah.. ok..mals nak poyo2 lagi guwa nak pendek kan cerite..

hari isnin  gua lepak ngn mmbe2 ntok menyantap santapan tgh hari…Tetapi menu kali ni lain dri yg lain..biase nye bdak2 umah gua xpnah buat sambal belacan..Mybe arini dorng sangap  dgn sambal belacan kot…sekali tgok,  rase seram jugak nak mkan..Tp ape kan daya perot sudah  kelapran…gua pon sambar jela sambal belacan yang ala2 melayu 2..selesai je gua santap mknann tgh hari ..perot pon sudah kenyang gua pon relex ..sambil menikmati..stop at here..macam biase la kan orang bujang punya kerje..paham2 sudah…


Lepas asar gua pegi main bola dekat padang debu..habis main bola gua pon balek rumah untok persiapan pegi masjid..orang beriman kate kan..ok.. itu  mustahil!!.

Selepas solat magrib mmbe gua ajak  pergi talaqi(pengajian) nahwu(tatabahase arab)dekat jamiatul iman..
gua ngn mmber2 sampai la  tempat yang di tuju tu..tp talaqi(pengajian)tu tangguh plak lepas isyak..gua lepak la kat luar sambil borak2 ngn mmber2..

tetibe…..perut gua sakit bukan kepalang..gua je yang dpt rasekn tahap kesakitan maximum tu..bkan sbb lapar ke ape ke dan bkn juge sbb tut tut..tapi sbb sakit perut yang teramat derite.. gua cakp kat mmbe gua yang sudah tamat usia remaja…”weii sim jom balek perot aku lapar laa”..gua mals nak luah kan hati dan perasaan, yg gua ni tengah menderita,

kite orang pon balek..dalam perjalanan menurun bukit  mmbe gua terbuka hati plak nak blnje murtabak arab..“berbisik dalam hati ku kalo blnje kfc ok la gak ni murtabak buat ape..”.pepatah orang tua2 bilang  rezeki jangan di tolak maut jangan di cari..tapi dorng xtau yang gua hampir2 nak mati..xpelah  bab makanan gua memg tak kisah punya..cume tolong baya kan je..e2 je gua merayu...sesudah mencekik murtabak degn roti arab  dengan selera ..kite orang cauu dari tempat kejadian..tp yang gua pelik nye kenape mase makan td gua tidak rase sedikit pon kesakitan di perut..pelik jugak,td bukan main merana..xpe la abai kan..

sampai je  dekat rumah tanpa melengah lengahkan mase  gua teros  masok bilik bkan sebb nak tido dan  bkan juga sbb kepenatan tapi sbb kesakitan yg mengersang perot..

gua try  baring belah sini xboleh baring belah sane pon xboleh..gua pon xtaw nak buat ape..gua pon cube tongek..bkan ntok menjual ye..tp ntok keselasaan perot gua ni..ehh sedp jugak dudok menongek nie..gua  pon amik la space ntok gua tongek.

The same time mmber gua masok bilik..”wei ko buat ape nie buang tebiat ape..??”.”aku sakit la ngok ko ape tau”..memg lah dye xtau..dah  guwa xnak bg taw..ngok jgak gua ni kadang2..mmber gua tanye..”kau sakit ape nie?..guwa pon menjawab “sakit perot”..”hakala sakit perot jew pon yang kau tongek mcam kucing nak beranak nie apehal”..pehh hati gua panas beb.hancur bagai di hiris sembilu..rase nak hentak je mamat 2..(angan2 je)padehal xberani pon…”nah ko amik minyak gamat nie sapu kat perot ko 2”..gua  ikot je la arahan di beri..rase la selesa sikit dari sebelom ni..

tetibe  gua punye tekak di ransang sesuatu yg aneh..gua pon kelam kabut ar cepat2 pegi hamam(toilet)nah!! amik kau muntah hijau made in korea ..gua clear kan muntah2 tu sampai tiade kesan walaupon  sedikit..gua sambong  tido dalm keadaan  menongek..kesakitan gua tidak henti2..tak sampai five minit .perot pulk buat hal..setengah jam jugak gua bertape dalm tndas yang perasan luas tu..

malam tu gua jadik guard sementara sampai la suboh…habis je azan gua sembhyang suboh berjemaah tp dekt rumah jela..sbb sakit kalau xsakit dah lame gua sembhyg  dekat masjid..hihi…gua bajet nak pegi kelas..tp xlarat (contohi lah gua walau pon dalam kesakitan ade jugak niat nak pegi kelas.. korng ade macm guwa?..)..gua cut story..

lepas zohor mcam biase, makan la……dorng ajak gua makan tp gua cakp kat dorng aku punye tekak loye la..korng makan la dulu..dalam kesakitan boleh pulak  member gua sound “kau ni dah mcam orng berbadan dua jew nak loye2 plak”..dorng gelak.. “kurang ajar btol bdak2 nie”hati ku berkate...dorng buat gua macm bahan gelak pulak…mentang2 la guwa paling mude dekat dalam rumah nie..sedeh sekejab -_-.xpe la asal kan dorng bahagia..

selesai aktiviti santapan tgh hari..dorng lepak kat bilik gua..ade mmber gua bersuara ”muaz kau ni macam terok je aku tgok.ko nak pegi mustashfa(hospital)tak?”mulut manis je ckp degn gua tapi tangn tengah cong kad..dorng racun2 gua sroh pegi hospital gua dah la anti ubat2 nie..tp cite2 gua nak jadik doctor…akhir nye guwa termkan jugak racunan itu..


apabila sampai di hospital mazbah(name tempat)..gua pegi daftar..mak oii mahal gile..pendaftaran sje dah seribu setgh tp nilai sini la..gua pon baya dngn muke yang masam..pegi tunggu gilran dah laa time tu ramai orang...akhir nyew  sampai giliran gua,gua pon pegi la masok bilik pemeriksaan dengn muke yg toye..doctor pon cek2 la badan and perot gua..doctor tu kate..bahaye kalau di bia kan.pas tu doctor cakp degn mumarridoh(nurse)dekat situ ..gua xtahu la dorng cakp ape..


tidak lame kemudian mumarridoh tu pun  panggil gua masok bilik lain..ehh nurse ni biya btol guwa tengah sakit kot..dah la lawa.. agak2 la..kalau ye pon tnggu la gua sihat dulu.. gua pon serah dri kat nurse td degn rela hati..tanpa pikir bnde lain..sbb nurse tu pmpn je gua rela hati..kalau nurse tu laki  fikir jugak gua nak serah diri..nusre td tarik tangan gua degan begitu pantas,dye urut dengan penuh kasih sayang dan di ikuti jarum bersize 8..”ohh tidak aku tidak suci lagi”..lepas puas dye amik darah gua..dye mntak air kencing plak dah..jenoh jugak la gua teran nak kua kan air kencing tu..
                          ini la rupe jarum yg aku di cocok....
orait dah setel sumua …alhamdulilah tak ade ape2 yang berlaku kat air kencing dan darah gua tu..gua  pon tunggu keputusan..doctor tu cakp“kau kene buat x-ray sekarang jugak”kat hospital tu de tempat buat x-ray..terpakse la gua pegi hospital yang paling bergaye dan paling mahal dekat sini ni..gua sambong esok2..xlarat nak menaip dah..
to be continue….
Muazz-in

No comments:

Post a Comment