Saturday, February 19, 2011

PEMBEDAHAN BERANI(season 2)


Season 2..

kali ini gua nak tuka mood.,.
ok we continue story ago…

time ni dah nak malam..
jam: 8.30

apabila sampai di hospital yg aku maksod kan ari tu.. aku pon pegi la buat pendaftaran..ALAMK!!      poket aku sudah kering la..macm mana aku nak baya..ni kes makan qibdah degn qowanis(hati dan pedal ayam)la poket aku jadik kering..

tgh2 blurr tu..kawan aku pegi cocok kad dkat bank..kot2 ade duit..alhamdulilah ade..dye kasi aku pinjam duit..

ok dah beres sume pendaftaran aku di masok kan dalam bilik x-ray..

lepas setel x-ray… doctor mengeluarkan kenyataan yang aku ni disahkan mengidap penyakit  APPENDIX luar biase dan  dipakse membuat pembedahan ‘ala thuul (secara langsung) di sebab kan APPENDIX aku dah sampai tahap kritikal ..



pehh!!jantung aku macam nak gugur je lepas dengar kene buat pembedahan ‘ala thul..aduyai..tak pelah mungkn ade hikmah sebalik nye..selepas buat x-ray perot aku  terase lapar..aku suroh kasim beli mkanan sikit..kasim  pon beli la tampa membatah sepatah pon kate2 ku..tgengah syok2 makan ade doctor sound aku..lebeh kurg la diolog nye.”weii ko mane boleh makan ko nak buat pembedehan kejab lagi perot kau msty kosong..kau paham tak mangkok?”..aku tunduk kepale tande malu…”yelah doctor sye paham”..

dalam keadaan cemas tu, aku digemparkan lagi dengan satu berite yang amat mengejutkan.. kawan aku bagi tau kalau nk buat pembedahan kt  hospital ulum ni kne bayar 500 doler sekaligus,jike tak dapat nk buat demikian, aku tak dibenarkan menjalankan  operasi pembedahan secara lansong.. kawan2 aku sume dh pening kebuntuan seolah2 tak jumpe jalan penyesaian..

dalam masa yang sama semakin ramai warga Malaysia di yaman ni memenuhi hospital tu..sebab berita pasal aku ni dah sampai ke corong2 telinga diorang. Malu jugk aku time tu, tapi famous la sekejab..diorng datng menziarahi aku dengan rase simpati..sayang jgk diorng kt aku ek..terharu..

 terharu, terharu jgk la.. perut aku ni belom dibedah lg..menurut keterangan doktor, kalau aku tak buat pembedahan segera aku boleh K.O doll!!.. setelah kawan2 aku bertungkus lumus mencari jlan nk bantu aku..pihak PERMAYA dtng sebagai penyelamat.. mereka mencadangkan supaya  dipindahkan ke hospital lain yang bayarannya jauh lebih murah dari hospital Ulum tu..tanpa melengahkan masa,aku pon berangkat ke hospital tu dengan menaiki van yg dijadikan mishwar(kete sewa) ramai jugk yg ikut aku mase tu smpai sardin van tu di buat nye.,TP etu sudah menjadi perkara biase di sini..

sudah sampai tempat yg kami tuju..aku masok pintu hospital degan kaki yg tempang dan di papah oleh kasim..aku melangkah setapak dalam hospital ”ya Allah ini hospital ke rumah terbiar”?..emm..ah lantak la..asal kan boleh sembuh..hospital ini ajaib sikit.tak payah nak daftar2 teros je jumpe doctor..

lepas setel jumpe doctor aku di kehendaki masok bilik pemeriksaan.. yg nak cek aku tu..nusre plak..murah gile rezeki aku malam tu..dye cek degn buat muke yg agak mesra dan manje xsalah aku..haha

ok siap pemeriksaan aku.. aku disuroh buat x-ray lagi sekali..
asyik2 x-ray..tak ade bende yg menarik sikit ke...mengeluh sebentar.

selesai buat x-ray aku pegi tingkat atas menunggu keputusan..dan aku di syakki sebagai penagih APPENDIX negetive..itu sume orng dah taw dah. 

orait..

jam:10.00 malam..

doctor kate aku kene buat pembehan segera..tp doctor pakar tak ade..eemm..tunggu jela doctor tu..

pehh!! berjembut aku tunggu doctor tu..pkol 1 pg baru dye terhegeh2 nak datang...banggang pnye doc!

Doctor 2 bawa aku pegi ke tingkat atas untok buat pembedahan..tp sebelom 2 aku relek2 dulu kat bilik wad 208..

Jam: 2.00 pg..

Tempat kejadian: bilik pembedahan..

AMARAN!!Hanya untok 18taon ke atas sahaje..

Aku melangkah masok degn perasaan yg tidak gembira..tp selesa sikit sebb ade nurse td..aku baring di atas katil..COME in BABY OPEN YOUR SELUAR NOW!..OH NO!..aku kate kan xnak..”bkak!! kate nurse td..”xnak!!kate aku degn nada yg tinggi..dye menyirap degn aku..dye terkam dan menyelak baju aku dan di bkak kan seluar aku subutang demi sebutang tampa belas kasihan “hilang la teruna aku untok kali yg kedua,oh tidak apakh naseb aku selepas ini?”ku meratap dalam tagisan..

tp dye bkan bkak semua bhgian kann sahaje...so tak Nampak la pusaka ayah bonda ku..tgh syok2 feeling..doctor letak dadah..kacau line btol la doctot ni..

sejak detik itu aku tidak sedar lagi..kecuali kesakitan..

Jam: 5.00 pg kot..

lebeh kurg macam ni la time aku kene bedah..


xpon macam niew..tp pembedahan aku menarik sikit la..







Aku di bawa keluar dari bilik pembedahan..bdak2 ni cakp,lepas aku keluar dri bilik tu suara aku bunyi macam lembu baru lepas kene sembelih..tak tau la kisah ni benar ataupon tak..sebb aku xsedr time tu..

Jam: 9.00 pg or 8.00 

tempat: wad 208

Aku masih tidak sedr lagi..boleh tahan jgak dadah tu an..sempat la aku mimpi yg indah2..sampai kene MANDI WAJIB..haha..ini tidak pernah berlaku ok..

Tengah2 syok layan mimpi tu aku rase macam tak selesa je..

rupe2 nye nurse tengh sedap menampar aku..kalau xsalah tamparan ke 14 baru aku sedr..naseb baik nurse yg tampar aku tu lawa..kalau tak..siap arr!

K la..aku stop sampai di sini..dah panjng sangt aku bercerite..aku nak sambong len hari plak..tp sambungn ni tajuk nye agak berbeza sedikit..

(Muazz-in)


1 comment: